بازار کار نصاب آسانسور

به علت افزایش جمعیت، ساخت آسمان خراش ها و ساختمان های بلند در کشورهای مختلف بسیار گسترش یافته است. رفت و آمد به طبقات بالایی این ساختمان ها توسط پله بسیار خسته کننده بوده و در تمامی این آپارتمان ها استفاده از آسانسور ضروری می باشد. صنعت آسانسور را می توان یکی از صنایع پر درآمد در تمامی کشورهای جهان دانست.

این صنعت در کشور ما نیز از رونق خوبی برخوردار بوده و نیاز به نصاب های آسانسور در ساخت بناهای مختلف به شدن احساس می شود. با توجه به این که افراد زیادی علاقمند به فعالیت در این حوزه می باشند در این مقاله سعی شده تا اطلاعات جامعی از شغل نصب و تعمیرات آسانسور و بازار کار و میزان درآمد آن و همچنین نحوه کسب مهارت در این حرفه پرداخته شود.

آموزش آسانسور در تبریز در آموزشگاه علم و دانش تبریز

معرفی شغل نصاب آسانسور

نقش آسانسور در ساختمان های چند طبقه و برج ها و آپارتمان های مختلف بسیار پر رنگ بوده و اکثر ساختمان ها نیاز به نصب آسانسور دارند. آسانسورها پس از این که ساخته می شوند باید به محل مورد نظر انتقال داده شده و در آنجا توسط نصابان قطعات مختلف مونتاژ گشته و در مکانی که چال آسانسور حفر گردیده است نصب گردند. این کار نیازمند دقت و توجه بالایی می باشد چرا که کوچکترین خطایی در نصب آسانسور می تواند ساکنین ساختمان را با مشکلات و خطرات متعددی مواجه سازد. فرصت های شغلی بسیاری برای نصابان آسانسور وجود دارد که از آن میان می توان به کارخانه های تولید آسانسور، شرکت های ساختمانی مختلف و غیره اشاره کرد

آموزش آسانسور در تبریز - علم و دانش.

یک نصاب آسانسور وظیفه مونتاژ قطعات آسانسور و نصب آن، بررسی و کنترل منظم چرخ دنده ها، موتورها، ترمز ها، درب ها و قفل ها، انجام تعمیرات، تعویض بخش های داخلی آسانسور و بررسی تجهیزات مختلف آسانسور از لحاظ ایمنی را بر عهده دارد.

بررسی بازار کار نصاب آسانسور

با توجه به رشد بی رویه ای که در ساخت بناهای مختلف در سال های اخیر صورت گرفته است، نیاز به نصاب های آسانسور نیز در جامعه بیشتر شده است. از آن جایی که نصب آسانسور از عهده افراد عادی خارج بوده و حتما نیاز به متخصص در این کار دارد، در نتیجه بازار کار نصاب های آسانسور از رونق خوبی برخوردار بوده و این افراد می توانند به درآمد بالایی از طریق این حرفه دست پیدا کنند.

با توجه به افزایش ساخت و سازها و نیاز آنها به آسانسور ، پیشرفت شغلی در این حرفه بسیار زیاد بوده و می توان گفت این شغل، شغلی دائمی برای افراد می باشد که می توانند با استفاده از روش های مختلف به گسترش این حرفه بپردازند. افراد متخصص در حرفه نصب آسانسور می توانند با ویزای کاری در کشورهای مختلف مشغول به کار گردند چرا که معمولا کشورهای پیشرفته به نیروی متخصص و فنی در این حرفه نیازمند می باشند.

افزایش درآمد نصاب آسانسور

حرفه نصب آسانسور دارای سختی ها و مشکلات بسیاری می باشد اما با تحمل این سختی ها می توان به درآمد بالایی دست پیدا کرد. هر چه میزان تسلط و مهارت خود را در عملیات نصب و تعمیرات آسانسور گستشرش دهید می توانید مشتریان بیشتری را جذب نموده و به درآمد بالاتری برسید.

این مهارت ها می تواند با انجام مطالعه در رابطه با تکنولوژی های جدیدی که وارد آسانسورها می گردد و استانداردهای جهانی که برای نصب آن وجود دارد، حاصل گردد. مسلما با پیشرفت تکنولوژی، در طراحی آسانسورها و نحوه نصب آنها تغییراتی ایجاد می شود که فرد نصاب باید اطلاعات خود را در این زمینه آپدیت نموده تا بتواند به عنوان یک نصاب حرفه ای آسانسور در پروژه های مختلف فعالیت نماید.

در کنار مهارت فنی و دانش علمی بالا، این افراد بایستی با ساختمان سازان و معماران ساختمانی تعامل نموده و سفارش کار خود را به این افراد نمایند؛ در این صورت مهندسین ساختمانی با نصاب های آسانسور یک اکیپ را تشکیل داده و می توانند در پروژه های کوچک و بزرگ با یکدیگر همکاری نمایند.

البته نقش تبلیغات را در این حرفه نباید نادیده گرفت و نیاز است تا بازاریابی مناسب و حرفه ای برای این کار صورت گیرد و با پرداخت مبلغی به صورت پورسانتی یا حقوق ثابت به بازاریابان، می توان جهت دریافت پروژه های مختلف با این افراد همکاری نمود. البته امروزه با وجود گسترش فضای مجازی امکان انجام تبلیغات در این فضاها برای نصاب های آسانسور وجود خواهد داشت

آموزش آسانسور در تبریز - علم و دانش.

بهتر است برای جذب مشتری بیشتر و افزایش درآمد خود، علاوه بر کیفیت مناسب، سرعت عمل بالایی را نیز در انجام کارها به کار گرفت و با برخورد مناسب با مشتری و دریافت مبلغ به صورت رقابتی به افزایش درآمد خود کمک نمود.

چه میزان سرمایه برای ورود به این حرفه نیاز است؟

سرمایه زیادی برای ورود به حرفه نصب آسانسور نیاز نمی باشد چرا که این افراد تنها اقدام به مونتاژ قطعات تولید شده توسط سازندگان پرداخته و در ادامه به نصب آسانسور می پردازند. در نتیجه نیاز به تجهیزات و دستگاه های گران قیمتی برای شروع به کار نمی باشد. البته هزینه ای در حدود 15 میلیون تومان باید جهت شرکت در دوره های آموزشی این رشته در نظر گرفت و علاوه بر آن هزینه ای نه چندان زیاد هم برای ابزار کار نصب آسانسور باید توسط فرد فراهم گردد.

چگونه وارد شغل نصب آسانسور شویم؟

در صورتی که علاقمند به فعالیت در این حوزه می باشید در ابتدا باید سختی های کار را بررسی نموده و با آنها کنار بیایید. شغل نصب آسانسور را می توان یکی از مشاغل پر ریسک دانست و از جمله خطراتی که این افراد را تهدید می نماید می توان به سقوط، برق گرفتگی و صدمات بدنی مختلف اشاره نمود. اما در صورت داشتن مهارت بالا در این حرفه و رعایت تمامی موارد ایمنی و استانداردهای لازم می توان از به وجود آمدن خطرات مختلف جلوگیری کرد.

یکی از روش هایی که می توان از طریق آن وارد حرفه نصب آسانسور گردید تحصیل در رشته کار و دانش و گرایش نصب و تعمیرات آسانسور می باشد. در دانشگاه نیز رشته ای به نام نصب و تعمیرات آسانسور وجود داشته و افراد می توانند با انجام تحصیلات آکادمیک در این رشته و کسب مهارت های لازم، وارد بازار کار نصب و تعمیرات آسانسور گردند.

علاوه بر آن به علت استقبال زیادی که افراد از شغل نصب آسانسور به علت میزان درآمد بالای آن نموده اند، سازمان فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره های آموزش آسانسور نموده است. این دوره های آموزشی در آموزشگاه هایی که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای می باشند صورت گرفته و افراد در این دوره ها با تمامی اصول و قواعد موجود در نصب آسانسور آشنا می گردند.

تمامی نکاتی که در هنگام نصب آسانسور جهت تایید نظام مهندسی باید رعایت گردد توسط مدرسین این آموزشگاه ها به افراد انتقال داده می شود. برای یادگیری بهتر کارآموزان و تصور ذهنی در رابطه با آسانسورها، از ماکت های شبیه سازی شده جهت آموزش استفاده می گردد و در صورت عدم یادگیری افراد، به مدت 6 سال پس از اتمام دوره می توان از پشتیبانی حضوری و تلفنی آموزشگاه استفاده نمود.

آموزش ها مربوط به برند خاصی از آسانسور نبوده و مباحث به صورت کلی آموزش داده می شود تا افراد بتوانند با برندهای مختلف کار کرده و در نصب و تعمیرات آنها دچار مشکل نگردند.

ارسال نظرات