مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

با توجه به نیاز بسیاری از کشورها به نیروی کار ماهر و متخصص، امروزه مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای به یکی از روش های مهاجرتی پرطرفدار تبدیل گردیده است. امروزه برای مهاجرت کاری به سایر کشورهای جهان روش های مختلفی نظیر پیشنهاد کار از کارفرما (job offer)، نیروی متخصص (skilled worker)، ویزای جستجوی کار (job search) و … وجود دارد که هر یک از روش های مهاجرتی فوق شرایط و قوانین خاص خود را در پی خواهد داشت.

معمولاً برای مهاجرت کاری مدرک تحصیلی دانشگاهی و سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی بسیار حائز اهمیت خواهد بود، ولی در این بین برخی از کشورها به افرادی که دارای مدرک از فنی حرفه ای هستند و سابقه کار مرتبط با مدرک اخذ شده را دارند، ویزای کار می دهند. برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای علاوه بر مدرک فنی و حرفه ای آیتم هایی نظیر سابقه کار مرتبط، مدرک زبان، شرایط سنی فرد متقاضی و… نیز بسیار حائز اهمیت خواهند بود. به طور کلی آیتم های مورد نظر برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای به شرح ذیل می باشد.

  • مدرک فنی و حرفه ای
  • سابقه کار مرتبط با مدرک فنی و حرفه ای (بیش از ۴ سال)
  • آشنایی با زبان کشور مقصد
  • شرایط سنی مناسب (کمتر از ۴۴ سال)
  • تمکن مالی مناسب

علاوه بر این افرادی که متقاضی مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای می باشند، می بایست در ابتدا کشور مقصد خود را انتخاب نمایند، چرا که مشاغل مورد نیاز در هر کشوری متفاوت است.

اعتبار مدرک فنی و حرفه ای در خارج از کشور

طبق اظهار نظر آقای موسوی معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور حتی مدرک درجه ۲ سازمان فنی و حرفه ای برای کار در خارج از کشور معتبر می باشد. با توجه به این نکته که امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، مدرک فنی و حرفه ای از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. چرا که مدرک فنی و حرفه ای ایران در کلیه کشور های عضو سازمان جهانی کار (ILO) معتبر می باشد.

علاوه بر اعتبار بالای مدرک فنی و حرفه ای در بسیاری از کشورهای جهان، در برخی از رشته ها برای اشتغال در خارج از کشور افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای هستند راحت تر از افرادی که مدارک دانشگاهی دارند می توانند مشغول به کار شوند. البته برای اشتغال در خارج از کشور مهارت و سابقه کار مرتبط نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

ارسال نظرات