مشهور ترین گردشگران تاریخ

 

مشهور ترین گردشگران تاریخ

ذهن تاریخ مملو از ماجراجویان خارق ‌العاده ‌ای می باشد که راه جستجوگران آینده را هموار کرده و الهام بخش نسل بعدی علاقه ‌مندان به سفر و سیاحت شده اند. اینجا به برخی از مشهورترین گردشگران تاریخ اشاره خواهیم کرد.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی گردشگری با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

 

کریستوف کلمب

از کسی صحبت می‌کنیم که وقتی از روی عرشه کشتی پا به زمین گذاشت نمی‌دانست در چه نقطه ‌ای از کره زمین هستش و در این خطه جمعیتی را به بردگی گرفت (کاری که او بعدها به پشیمانی از انجام آن اذعان داشت) و به واسطه آنها بیماری‌های وحشتناکی در تمامی نیمکره زمین پراکنده شد (او هنگام بازگشت از مردم بومی مبتلا به بیماری سفلیس شد). کلمب برای مردم اروپا پرده از جهان دیگری برداشت که دوران جدیدی از جهان ‌پژوهی اروپاییان آغازشد.

ابن بتوته

ابن بتوته یک گردشگر نابغه مسلمان است که بیش از ۱۲۰هزار کیلومتر در منطقه‌ای که طبق برآوردهای امروزه شامل ۴۴ کشور می‌ باشد (از ایتالیا به اندونزی، از تیمبوکتو به شانگهای) را پشت سر گذاشت. او مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و به گروگان گرفته شد و سپس در یک مرداب غرق شد. سفرنامه بر جای مانده از او دورنمای چندانی از دوران اواسط قرن چهاردهم و زمان پادشاهی مالی ترسیم نمی‌ کند (البته بخش زیادی از سفرنامه او از بین رفته است.)

ژوان زانگ

ژوان زانگ یک گردشگر جسور چینی و یک مترجم بود که بسیاری از مکاتبات بین چین و هند را در اوایل دوران حکومت سلسله تانگ مستند نموده است. عمده شهرت او به سبب سفر زمینی ۱۷ ساله او به هند می باشد که طی آن بارها به دام راهزنان و دزدان افتاد، نزدیک بود که از تشنگی بمیرد و از یک ریزش بهمن، جان سالم به در برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی تعمیرات آسانسور، حسابداری، تعمیرات موبایل،ICDL، دیپلم رسمی،ترکی استانبولی، برنامه‌نویسی و فتوشاپ آموزشگاه علم و دانش تبریز لطفا کلیک کنید.

مارکو پولو

این مرد ونیزی خارق ‌العاده، هنگامی که فقط ۱۷ سال سن داشت به همراه پدر و عمویش عازم سفر به قاره آسیا شد. آنها ۲۴ سال بعد و پس از طی کردن بیش از ۱۵هزار کیلومتر برگشتند. مارکو پولو تا نسل‌های متمادی الهام بخش گردشگران و ماجراجویان و نیز ارائه گر دورنمای دلفریبی از دوران حکومت کوبلای خان، شرق دور، جاده ابریشم و چین است.

 

ارنست همینگوی

همینگوی، گردشگری بسیار جوانمرد بود که زیاد سفر می نمود. سفرهای او الهام ‌بخش خلق بسیاری از عالی‌ترین آثار داستانی بود است. او یک ماهیگیر، شکارچی و سرباز بود که در پاریس، کوبا و اسپانیا زندگی کرده بود. او قبل از اینکه هر کسی بتواند عنوان شگفت ‌انگیزترین انسان روی کره زمین را از آن خود کند این لقب را به خود گرفته بود.

برای مشاوره و ثبت نام در کلاس های آموزش گردشگری آموزشگاه علم و دانش تبریز از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال نظرات