انواع کاورهای موبایل را بشناسید

انواع  کاورهای موبایل را بشناسید

 

از مهم ترین لوازم جانبی گوشی می توان به کاور یا قاب تلفن های همراه اشاره نمود که توسط شرکت های مختلف و در طرح ها، جنس ها و مدل های گوناگون و متناسب با ابعاد گوشی ها به بازار ارائه می شوند. در حالت کلی کاورهای موبایل دو ویژگی مهم را باید دارا باشند: سلامت و امنیت فیزیکی گوشی را تضمین نمایند و مورد بعدی این که زیبایی و استایل دستگاه را حفظ کنند. هر کدام از قاب های گوشی نکات مثبت و منفی دارند که در متن زیر به بررسی جنس این کاورها و معایب و مزایایشان خواهیم پرداخت.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تعمیرات موبایل با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

کاورهای پلاستیکی موبایل

کاورهای پلاستیکی موبایل  در طرح ها و رنگ های متعددی تولید می شوند به همین دلیل می توان این دسته از کاورها را به عنوان متنوع ترین، ارزان ترین، بادوام ترین و پرکاربردترین قاب های موبایل در نظر گرفت. این نوع کاورها بسیار خوش دست می باشند و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه ها و انواع خط و خش و آلودگی هستند. با استفاده از قاب های پلاستیکی می توانید از موبایل خود در مقابل ساییده شدن، شکستن و ترک برداشتن به صورت مطلوبی جلوگیری نمایید.

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز

کاور های موبایل سیلیکونی

سیلیکون ماده ژل مانندی می باشد که از مشتقات مواد نفتی به حساب می آید. این ماده دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد و زمانی که در تهیه قاب های گوشی مورد استفاده قرار می گیرد به دور گوشی می چسبد و شکل و حالت اصلی گوشی را حفظ می نماید. ویژگی ژل مانند بودن آن در کاورهای ضخیم باعث می گردد که هر نوع ضربه به گوشی را خنثی کند. از مزایای استفاده از این کاورها می توان به نرم بودن، ساختار ضد لغزندگی، ارزان قیمت بودن و استحکام و دوام آن اشاره نمود.

کاورهای موبایل ساخته شده از فیبر کربن

قاب هایی که از فیبر کربن ساخته می شوند از گران ترین قاب های گوشی حساب می شوند، چون دارای ظاهر حرفه ای، وزن سبک و قدرت حفاظت کنندگی بالایی می باشند. این نوع از کاورها نازک هستند اما استحکام و مقاومت بالایی دارند و مانع از خط و خش و هر گونه ضربه دیگر به گوشی می شوند. قاب های فیبر کربنی دارای ظاهری شیک و جذاب، سبک، با دوام و مقاوم می باشند. از معایب آن ها می توان به گران قیمت بودن و محدودیت در طراحی و رنگ بندی آن ها اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی تعمیرات آسانسور، حسابداری، تعمیرات موبایل،ICDL، دیپلم رسمی،ترکی استانبولی، برنامه‌نویسی و فتوشاپ آموزشگاه علم و دانش تبریز لطفا کلیک کنید.

 

کاورهای موبایل از جنس چرم

چرم به عنوان یک ماده زیبا و شیک و در عین حال با دوام در بیشتر صنایع از جمله کیف و کفش، پوشاک و تهیه قاب های تلفن همراه کاربرد فروانی دارد. چرم به طور کلی دو دسته است: چرم طبیعی و چرم مصنوعی. چرم طبیعی از پوست حیوانات درست می شود ولی چرم مصنوعی از مواد پلاستیکی مانند پلی استر و پلی یورتان تهیه می شود. هر دو دسته چرم از ظرافت و نرمی و جذابیت خاصی برخوردارند. ولی باید در نظر داشت که چرم طبیعی کیفیت و دوام بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. از طرف دیگر گذشت زمان بر کیفیت چرم طبیعی می افزاید و بسیار گران قیمت است. از مزیت های دیگر این چرم عمر طولانی آن می باشد. از نقاط ضعف آن این است که با مسایل مربوط به حقوق حیوانات در تضاد می باشد و در برابر ضربه های محکم، مقاومت چندانی ندارد. چرم مصنوعی نیز دارای مزیت ها و عیب هایی می باشد. این نوع چرم نسبت به نوع طبیعی ارزان تر است، دارای همخوانی با مسایل مربوط به حقوق حیوانات است و در مقابل آفتاب تغییر رنگ نمی دهد. با این حال کیفیت پایینی دارد و زودتر از بین می رود.

 

قاب های فلزی موبایل

فلز یکی از پرکاربردترین و مقاوم ترین مواد در انواع صنایع محسوب می شود؛ در صنایع خودرو تا صنایع کامپیوتر، تبلت و گوشی موبایل به صورت گسترده از فلزات استفاده می کنند. فلز در ساخت اغلب قسمت های تلفن همراه به کار می رود. هر چند این ماده دارای سطح صیقلی و خنک و شیکی است ولی نسبت به مواد دیگر از وزن بیشتری دارد. همچنین فلزات امواج رادیویی را بازتاب می بخشند و امکان دارد سیگنال های گوشی را ضعیف کنند. قاب های فلزی بالاترین محافظت از گوشی را انجام می دهند و در برابر ضربه ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و دارای ظاهر خاص و متفاوتی هستند. فلزهای پرکاربرد در تولید و تهیه کاورهای موبایل عبارتند از: آلومینیوم، تیتانیوم، برنج و آلیاژهای فلزات گران قیمت مانند طلا و ..

 برای مشاوره و ثبت نام در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه علم و دانش تبریز  از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال نظرات