سیم پیچی یعنی چه

سیم پیچی یعنی چه

تا انتها با این مقاله که در خصوص با سیم پیچی الکتروموتور هستش، با سایت ما همراه باشید، امیدوارم که بتوانید از این مقاله نهایت استفاده رو ببرید، پس با ما را همراهی کنید.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی سیم پیچی با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز

ساختار الکتروموتور و سیم پیچ

ابتدا باید گفت که الکتروموتور به ۲ نوع جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC) تقسیم بندی می شود که ما از انواع آن در زندگی روزمره استفاده می کنیم.

الکتروموتور دستگاهی می باشد که با در کنار هم قرار دادن چند قطعه که شامل؛ استاتور، روتور، سیم پیچ، شکاف هوا  (Air Gap) و یک فریمی که دور تمامی این قطعات قرار داده شده است، کار می کند که در واقع در آن قطعه های نام برده شده باید کار کنند تا یک موتور الکتریکی شروع به حرکت کند.

در رابطه با سیم پیچ باید در نظر داشته باشید که سیم پیچ ها از سیم های بسیار زیاد پیچیده به هم تشکیل شده اند که به صورت قطب های مغناطیسی ساخته و طراحی شده است که موجب تسهیل جریان برق می شوند.

این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید در سیم پیچی و تعمیر الکتروموتور به دو مبحث جدا از هم تک فاز و سه فاز تقسیم می گردد که هر کدام از آن ها کلاف بندی، سربندی و سیم بندی مختص به خودشان را دارند. جالب است بدانید که در شروع کار می بایست به عایق کاری دستگاه و سپس به سیم پیچی الکتروموتور پرداخت که این روند منجر به روشن شدن و حرکت الکتروموتور می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی  نصب و تعمیرات آسانسور، حسابداری، تعمیرات موبایل،ICDL، دیپلم رسمی، زبان انگلیسی، زبان ترکی استانبولی، برنامه‌نویسی و فتوشاپ آموزشگاه علم و دانش تبریز لطفا کلیک کنید.

یک نکته را مد نظر داشته باشید که سیم پیچی الکتروموتور موضوعی تخصصی و فنی می باشد که کم تر کسی از آن سر در میاورد، بنابراین با یادگیری اصول سیم پیچی الکتروموتور  تک فاز و سه فاز و جزئیات مربوط به آن می توانید درآمد بسیار خوبی از این راه کسب نمایید و این موضوع را بدانید که سیم پیچی انواع الکتروموتور یکی از پر درآمد ترین حوزه های کار فنی و تخصصی محسوب می گردد و کسب دانش در این زمینه می تواند فرصت های شغلی مناسبی را برای شما به وجود بیاورد.

البته این را نیز در نظر داشته باشید که شغل های فنی عموما شغل های طاقت فرسایی هستند و در صورت داشتن علاقه وارد این حرفه شوید در غیر ابن صورت خیلی زود پشیمان شده و وقت خودرا تلف می کنید.

روش تعمیر الکتروموتور

برای یافتن مشکل در موتور ها باید به عنوان یک پزشک عمل نمایید و مریضی الکتروموتور را تشخیص داده و سپس به حل مشکل اقدام کنید.

مثلا چنانچه محور موتور لنگی داشته باشد، در مدت نچندان زیادی  بلبرینگ ها، بوش ها را از کار خواهد انداخت و در این مواقع چنانچه ما به جای یافتن مشکل اصلی که در این جا رفع لنگی محور موتور است، به تعویض بلبرینگ ها اقدام نماییم و یا بوش ها را تعویض کنیم، بخاطر این که همچنان محوریت موتور کج است، دوباره همان مشکل را مشاهده خواهیم کرد و هم از لحاظ وقت و هم از لحاظ هزینه و موارد کاری به ما ضرر وارد خواهد شد.

برای ثبت نام در کلاس های آموزش سیم پیچی آموزشگاه علم و دانش تبریز  از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال نظرات