آشنایی با تراول کابل آسانسور

آشنایی با تراول کابل آسانسور

این قطعه از آسانسور جزء قطعات مهم و پرکاربرد در آسانسور می باشد.متریال تراول کابل آسانسور بسیار مهم است و باید از آلیاژ مرغوب در آن استفاده شود .و جزء قطعات راه اندازی آسانسور حساب می شود.و بایستی نصب و راه اندازی آن توسط افراد متخصص انجام بگیرد.

آموزشگاه علم و دانش تبریز مجری دوره های فنی حرفه‌ای، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نصب و تعمیرات آسانسور با ارائه مدرک معتبر بین المللی می نماید.

 

تراول کابل آسانسور

ساده ترین تعریفی که می توان از تراول کابل آسانسور کرد بدین گونه است که تراول کابل رابط بین کابین با تابلو فرمان آسانسور می باشد.به طوری که درخواست هایی که از طرف کابین و طبقات وجود دارد و بایستی به تابلو فرمان برسد از طریق تراول کابل انجام می شود و زمانی که این درخواست به تابلو فرمان رسید تابلو فرمان آن را پردازش کرده و به موتور آسانسور منتقل می کند. در حقیقت این قطعه از آسانسور با بسیاری از قطعات اصلی آسانسور مانند تابلو فرمان آسانسور ، کابین آسانسور ، موتور آسانسور و سایر موارد در ارتباط است.

 در آسانسور تراول کابل به شکل ۱۲ ، ۱۸ ،۲۰ و ۲۴ رشته مورد استفاده قرار می گیرد. البته بیشتر از تراول کابل ۲۴ رشته در آسانسور استفاده می شود. چون زمانی که یک یا چند رشته تراول کابل با مشکل مواجه شود.بتوان از رشته های رزرو برای حفظ کارایی سیستم استفاده کرد.باید به این نکته توجه نمود جنس تراول کابل بسیار مهم است و بایستی از مواد مرغوب و مقاوم در آن استفاده شود .تراول کابل جزء قطعاتی است که در مرحله پایانی فرایند نصب آسانسور ، مورد نصب قرار می گیرد.این قطعه از آسانسور در داخل و خارج از کشور توسط برندهای متعددی به بازار عرضه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی نصب و تعمیرات آسانسور، حسابداری، تعمیرات موبایل،ICDL، دیپلم رسمی،ترکی استانبولی، برنامه‌نویسی و فتوشاپ آموزشگاه علم و دانش تبریز لطفا کلیک کنید.

 

عملکرد تراول کابل آسانسور

تراول کابل متشکل از چند رشته سیم برق که در یک راستا توسط یک پوسته به شکل تخت کنار هم قرار گرفته اند،می باشد. باید به این نکته توجه کرد: تراول کابل هایی که به صورت تمام مس تولید می شوند کارایی بهتری در آسانسور  دارا هستند. این کابل برقرار کننده ی رابطه ی بین تابلو فرمان آسانسور و کابین آسانسور است و تابلو فرمان براساس درخواست هایی که از تراول کابل می گیرد فرمان ها را به موتور آسانسور انتقال می دهد.باید دانست تراول کابل توسط رشته های سیم برق خود ترمینال های تابلو فرمان را به جعبه رویزیون کابین وصل می نماید.

 

وظایف تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور از جمله قطعات مهم و پرکاربرد در آسانسور است که در مرحله پایانی از نصب ، مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد. درون این کابل رشته ای از نخ نایلون بسیار مستحکم وجود دارد. که باعث استحکام و همچنین بالا رفتن استقامت و همچنین طول عمر آن می شود .

البته این قطعه از آسانسور دارای عمر مفید مشخصی می باشد. و بسته به کیفیت آن عمر مفید آن تعیین می گردد. وظیفه ی اصلی این کابل انتقال دستور عملکرد آسانسور بین قسمت های مختلف می باشد.

باید به این نکته توجه کرد :

جریان انتقال اطلاعات از تابلو به کابین از طریق تراول کابل یا کابل os برقرار می گردد.

 

 برای مشاوره و ثبت نام در کلاس های آموزش نصب و تعمیرات آسانسور آموزشگاه علم و دانش تبریز  از طریق سایت و یا شماره تلفن 041-33378031  با کارشناسان آموزشی ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات